Atgal į Blogą
image
#ContactCenters
#Trends
#AI
#CX
#EX
#Cloud

Klientų kelionės valdymas kontaktų centruose: strateginis vadovas

2025-04-30

Sparčiai besikeičiančiame skaitmeniniame pasaulyje nepriekaištingos, suasmenintos ir įtraukiančios klientų patirties užtikrinimas tapo svarbiu konkurenciniu pranašumu. Ši praktika grindžiama klientų kelionės valdymu (CJM – Customer Journey Management) – strateginiu, duomenimis pagrįstu procesu, kurio tikslas – užtikrinti, kad kiekvienas kliento sąlyčio taškas kurtų nuoseklią ir vertę teikiančią patirtį.

Šiame straipsnyje apžvelgiama

  • Kas yra CJM
  • Kaip kurti veiksmingus klientų kelionių žemėlapius
  • Kokios geriausios praktikos taikytinos
  • Kokių klaidų reikėtų vengti kuriant klientų kelionės valdymo planą.

Kas yra klientų kelionės valdymas?

Klientų kelionės valdymas – tai procesas, kurio metu vizualizuojami, analizuojami ir optimizuojami visi kliento sąlyčio taškai skirtinguose kanaluose – tiek skaitmeniniuose, tiek fiziniuose. CJM nėra susitelkęs tik į atskirų sąveikų tobulinimą – tai visapusiškas, daugiakanalis metodas, integruojantis rinkodarą, pardavimus ir klientų aptarnavimą į vieningą, į klientą orientuotą strategiją.

Pagrindiniai CJM diegimo privalumai:

  • Didesnis klientų pasitenkinimas ir lojalumas
  • Padidinta kliento vertė viso bendradarbiavimo ciklo metu
  • Sumažėjęs klientų netekimas ir didesnis veiklos efektyvumas
  • Geresnis komandinis bendradarbiavimas

CJM leidžia organizacijoms numatyti klientų poreikius ir užtikrinti prasmingą įsitraukimą per visą kliento gyvavimo ciklą.

Klientų kelionės žemėlapio kūrimas: žingsnis po žingsnio

1. Duomenų rinkimas

Rinkite duomenis iš visų kliento sąlyčio taškų – tiek internete, tiek fizinėje aplinkoje. Praturtinkite juos informacija apie kliento tikslus, motyvacijas ir „skausmo taškus“. Šie duomenys yra jūsų kelionės žemėlapio pagrindas.

2. Kelionės vizualizavimas

Naudokite intuityvius žemėlapius, kad nustatytumėte kritinius taškus, kur klientai pasitraukia ar susiduria su kliūtimis. Vizualizacija padeda komandoms susivienyti dėl bendrų klientų patirties (CX) tikslų.

3. Analizė ir optimizavimas

Naudokite intuityvius žemėlapius, kad nustatytumėte kritinius taškus, kur klientai pasitraukia ar susiduria su kliūtimis. Vizualizacija padeda komandoms susivienyti dėl bendrų klientų patirties (CX) tikslų.

Geriausios praktikos sėkmingam CJM įgyvendinimui

Asmeninimas mastu: Vardo naudojimas el. laiške – nebeužtenka. Naudokite duomenis, kad siūlytumėte dinamiškas rekomendacijas, individualius pasiūlymus ir proaktyvų aptarnavimą.

Dirbtinio intelekto ir automatizavimo taikymas: AI bei rekomendacijų sistemos pagerina patirtį analizuodamos sąveikas ir realiuoju laiku koreguodamos savitarnos srautus.

Nuolatinis stebėjimas ir prisitaikymas: Stebėkite svarbius rodiklius: klientų nutekėjimą, kelionės pertrūkius, savitarnos efektyvumą, CSAT ir NPS. Atlikite reguliarius optimizavimus.

Tikslų ir KPI suderinimas: CJM rodikliai turi būti susieti su verslo rezultatais. Vertinkite ne tik pasitenkinimą, bet ir elgsenos pokyčius bei konversijos sėkmę.

undefined

Dažniausios klaidos, kurių reikėtų vengti

Darbuotojų įtraukimo ignoravimas: Klientų patirtį kuria žmonės. Jei darbuotojams trūksta mokymų ar priemonių, jie negali veiksmingai reaguoti. Užtikrinkite jiems reikalingus įrankius ir prieigą prie duomenų.

Neišnaudota duomenų analizė: Duomenys be analizės – prarasta galimybė. Daug įmonių turi duomenis, bet neturi gebėjimų juos panaudoti strategiškai. Investuokite į analizės įrankius ir kompetentingus specialistus.

Išvados

Klientų kelionės valdymas – tai ne tik CX įrankis, bet strateginis verslo prioritetas. Įmonės, kurios investuoja į klientų kelionių tyrimą, žemėlapių kūrimą ir koordinavimą, įgyja konkurencinį pranašumą: didesnį lojalumą, geresnį klientų išlaikymą ir didesnį veiklos efektyvumą.

Sujungus realaus laiko duomenis, apgalvotą dizainą ir nuolatinį optimizavimą, galima viršyti klientų lūkesčius ir kiekvieną sąveiką paversti ilgalaikių santykių pagrindu.

Norite sužinoti daugiau apie CJM? Peržiū rėkite pilną straipsnį anglų kalba

Adventus Solutions kartu su Genesys siūlo patirtį ir praktinius sprendimus įmonėms, norinčioms įgyvendinti kontaktų centro projektus ir dirbtinio intelekto sprendimus – nepriklausomai nuo veiklos srities ar įmonės dydžio. Norėdami sužinoti daugiau apie Genesys Cloud kontaktų centro platformą, peržiūrėkite produkto aprašymą arba susisiekite su mumis – mielai padėsime!

Susiję straipsniai

image

Kontaktų centrų klubas lankėsi Enefit Estonia - idėjos, inovacijos ir vaizdas, kurio neįmanoma pamiršti!

Sužinokite, kaip Estijos pirmaujantys kontaktų centrai naudoja Genesys Cloud klientų patirčiai gerinti. Pagrindinės įžvalgos iš Contact Center Club susitikimo Enefit: hibridinis darbas, NPS praktika, sukčiavimo prevencija ir inovacijos kontaktų centruose. Organizuoja Adventus Solutions.

Skaityti daugiau
image

Laidinių ir belaidžių tinklų ateitis: hibridinių tinklų kūrimas šiuolaikinėse įmonėse

Sužinokite, kaip diegti LAN ir WLAN su Wi-Fi 6/7, AI automatizacija ir Zero Trust saugumu. Įžvalgos iš Adventus Solutions 2025 m. gegužės vebinaro.

Skaityti daugiau
image

Svarbiausios įžvalgos iš renginio „Klientų patirtis – ką reikia žinoti 2025 m.!“

Technologijos ir dirbtinis intelektas keičia klientų aptarnavimą - jis tampa greitesnis, labiau suasmenintas ir efektyvesnis. Sužinokite naujausias kontaktų centro tendencijas ir ERGO patirtį su Genesys Cloud iš „Customer Experience 2025“ renginio Baltijos šalyse.

Skaityti daugiau
image

Pokyčių valdymas kontaktų centruose – įkvepiantis apsilankymas LMT

Sužinokite svarbiausias įžvalgas iš Kontaktų centro klubo vizito į „Latvijas Mobilais Telefons“ (LMT): pokalbių robotų naudojimas, pokyčių valdymo strategijos, vidinė komunikacija ir veiklos stebėsena – patirtimi dalijosi pirmaujantys Latvijos kontaktų centrų profesionalai.

Skaityti daugiau
image

Dirbtinis intelektas veikia: įžvalgos iš kontaktų centro klubo specialiosios sesijos

Dirbtinis intelektas (DI) ir automatizavimo galimybės kontaktų centruose: praktiniai pavyzdžiai, įskaitant DI tekstas-į-kalbą sprendimus Baltijos kalbomis, pokalbių robotus ir realaus laiko agentų palaikymą. Sužinokite, kaip DI pagerina klientų patirtį, išlaikant žmogiškąją empatiją.

Skaityti daugiau
image

Top 9 kontaktų centro tendencijos 2025 m

Sužinokite svarbiausias 2025 m. kontaktų centrų tendencijas - debesijos sprendimus, dirbtinį intelektą, daugiakanalį aptarnavimą ir kliento kelionės valdymą. Pažiūrėkite, kaip Baltijos įmonės prisitaiko prie naujosios skaitmeninės realybės.

Skaityti daugiau
image

Kontaktų centro klubo atidarymas Estijoje

Atraskite Estijos Kontaktų Centrų Klubą – naują profesionalią bendruomenę kontaktų centrų lyderiams, skirtą klientų patirties gerinimui, geriausios praktikos dalijimuisi ir naujausių technologijų įvaldymui.

Skaityti daugiau