
Klientų kelionės valdymas kontaktų centruose: strateginis vadovas
Sparčiai besikeičiančiame skaitmeniniame pasaulyje nepriekaištingos, suasmenintos ir įtraukiančios klientų patirties užtikrinimas tapo svarbiu konkurenciniu pranašumu. Ši praktika grindžiama klientų kelionės valdymu (CJM – Customer Journey Management) – strateginiu, duomenimis pagrįstu procesu, kurio tikslas – užtikrinti, kad kiekvienas kliento sąlyčio taškas kurtų nuoseklią ir vertę teikiančią patirtį.
Šiame straipsnyje apžvelgiama
- Kas yra CJM
- Kaip kurti veiksmingus klientų kelionių žemėlapius
- Kokios geriausios praktikos taikytinos
- Kokių klaidų reikėtų vengti kuriant klientų kelionės valdymo planą.
Kas yra klientų kelionės valdymas?
Klientų kelionės valdymas – tai procesas, kurio metu vizualizuojami, analizuojami ir optimizuojami visi kliento sąlyčio taškai skirtinguose kanaluose – tiek skaitmeniniuose, tiek fiziniuose. CJM nėra susitelkęs tik į atskirų sąveikų tobulinimą – tai visapusiškas, daugiakanalis metodas, integruojantis rinkodarą, pardavimus ir klientų aptarnavimą į vieningą, į klientą orientuotą strategiją.
Pagrindiniai CJM diegimo privalumai:
- Didesnis klientų pasitenkinimas ir lojalumas
- Padidinta kliento vertė viso bendradarbiavimo ciklo metu
- Sumažėjęs klientų netekimas ir didesnis veiklos efektyvumas
- Geresnis komandinis bendradarbiavimas
CJM leidžia organizacijoms numatyti klientų poreikius ir užtikrinti prasmingą įsitraukimą per visą kliento gyvavimo ciklą.
Klientų kelionės žemėlapio kūrimas: žingsnis po žingsnio
1. Duomenų rinkimas
Rinkite duomenis iš visų kliento sąlyčio taškų – tiek internete, tiek fizinėje aplinkoje. Praturtinkite juos informacija apie kliento tikslus, motyvacijas ir „skausmo taškus“. Šie duomenys yra jūsų kelionės žemėlapio pagrindas.
2. Kelionės vizualizavimas
Naudokite intuityvius žemėlapius, kad nustatytumėte kritinius taškus, kur klientai pasitraukia ar susiduria su kliūtimis. Vizualizacija padeda komandoms susivienyti dėl bendrų klientų patirties (CX) tikslų.
3. Analizė ir optimizavimas
Naudokite intuityvius žemėlapius, kad nustatytumėte kritinius taškus, kur klientai pasitraukia ar susiduria su kliūtimis. Vizualizacija padeda komandoms susivienyti dėl bendrų klientų patirties (CX) tikslų.
Geriausios praktikos sėkmingam CJM įgyvendinimui
Asmeninimas mastu: Vardo naudojimas el. laiške – nebeužtenka. Naudokite duomenis, kad siūlytumėte dinamiškas rekomendacijas, individualius pasiūlymus ir proaktyvų aptarnavimą.
Dirbtinio intelekto ir automatizavimo taikymas: AI bei rekomendacijų sistemos pagerina patirtį analizuodamos sąveikas ir realiuoju laiku koreguodamos savitarnos srautus.
Nuolatinis stebėjimas ir prisitaikymas: Stebėkite svarbius rodiklius: klientų nutekėjimą, kelionės pertrūkius, savitarnos efektyvumą, CSAT ir NPS. Atlikite reguliarius optimizavimus.
Tikslų ir KPI suderinimas: CJM rodikliai turi būti susieti su verslo rezultatais. Vertinkite ne tik pasitenkinimą, bet ir elgsenos pokyčius bei konversijos sėkmę.

Dažniausios klaidos, kurių reikėtų vengti
Darbuotojų įtraukimo ignoravimas: Klientų patirtį kuria žmonės. Jei darbuotojams trūksta mokymų ar priemonių, jie negali veiksmingai reaguoti. Užtikrinkite jiems reikalingus įrankius ir prieigą prie duomenų.
Neišnaudota duomenų analizė: Duomenys be analizės – prarasta galimybė. Daug įmonių turi duomenis, bet neturi gebėjimų juos panaudoti strategiškai. Investuokite į analizės įrankius ir kompetentingus specialistus.
Išvados
Klientų kelionės valdymas – tai ne tik CX įrankis, bet strateginis verslo prioritetas. Įmonės, kurios investuoja į klientų kelionių tyrimą, žemėlapių kūrimą ir koordinavimą, įgyja konkurencinį pranašumą: didesnį lojalumą, geresnį klientų išlaikymą ir didesnį veiklos efektyvumą.
Sujungus realaus laiko duomenis, apgalvotą dizainą ir nuolatinį optimizavimą, galima viršyti klientų lūkesčius ir kiekvieną sąveiką paversti ilgalaikių santykių pagrindu.
Norite sužinoti daugiau apie CJM? Peržiū rėkite pilną straipsnį anglų kalba
Adventus Solutions kartu su Genesys siūlo patirtį ir praktinius sprendimus įmonėms, norinčioms įgyvendinti kontaktų centro projektus ir dirbtinio intelekto sprendimus – nepriklausomai nuo veiklos srities ar įmonės dydžio. Norėdami sužinoti daugiau apie Genesys Cloud kontaktų centro platformą, peržiūrėkite produkto aprašymą arba susisiekite su mumis – mielai padėsime!