Atgal į Blogą
image
#Networks
#AI
#Trends
#DigitalAge

Dirbtinis intelektas duomenų tinklų technologijose: 7 aktualios tendencijos

2025-10-22

Dirbtinis intelektas keičia duomenų tinklų pramonę, siūlydamas patogius naudotojui, efektyvius ir tvarius sprendimus.

Kai pramonės šakos toliau vystosi skaitmeninės transformacijos įtakoje, tinklai išlieka pagrindiniu veiksniu, užtikrinančiu nepertraukiamą veiklą tokiose srityse kaip sveikatos apsauga, viešasis administravimas, komunalinės paslaugos, transportas ir švietimas. Didėjant šių infrastruktūrų sudėtingumui, organizacijos vis dažniau kreipiasi į dirbtinį intelektą (AI), kad įdiegtų išmaniąsias, saugias ir autonomines sistemas, padedančias supaprastinti veiklos valdymą.

Šiame straipsnyje aptarsime, kaip AI keičia duomenų tinklų aplinką, ir išskirsime 7 pagrindines tendencijas, atitinkančias naudotojui orientuotų, efektyvių ir tvarių sprendimų principus.

1. AI supaprastina tinklo valdymą

Dirbtinis intelektas ir mašininis mokymasis keičia tinklo infrastruktūrą - nuo tradicinių, rankiniu būdu valdomų sistemų prie visiškai autonominių aplinkų. 2025 m. AI valdomi tinklai užtikrina:

  • Automatinį konfigūravimą (Zero-Touch Provisioning) greitam ir efektyviam diegimui
  • Savikonfigūruojančias ir savęs atnaujinančias sistemas, palaikančias nepertraukiamą veikimą
  • Personalizuotą jungiamumą, kuris dinamiškai prisitaiko prie naudotojų įpročių, mažindamas delsą

Šie išmanieji sprendimai mažina veiklos sąnaudas ir supaprastina sudėtingų tinklo aplinkų valdymą, įskaitant daugiavietes ir paskirstytas architektūras.

2. AI yra Intent-Based Networking (IBN) pagrindas

AI integruotas tinklų valdymas, pagrįstas ketinimais (Intent-Based Networking), keičia tai, kaip organizacijos suderina tinklo veikimą su verslo tikslais. 2025 m. AI užtikrina:

  • Realaus laiko ketinimų interpretavimas: verslo tikslų pavertimas konkrečiomis tinklo konfigūracijomis
  • Vieninga koordinacija: nepertraukiamas valdymas hibridinėje ir daugiatiekėjų aplinkoje
  • Patobulintus maršruto protokolus: pavyzdžiui, naudojant Shortest Path Bridging (SPB) technologiją duomenų srautui optimizuoti sudėtingose topologijose

SPB užtikrina efektyvų ir mastelį išlaikantį Ethernet tinklų veikimą, suteikdamas tvirtą pagrindą AI valdomiems IBN sprendimams įgyvendinti.

3. AI didina tinklų saugumą

Didėjant kibernetinių grėsmių sudėtingumui, dirbtinis intelektas gerina tinklo saugumą, taikydamas novatoriškus sprendimus, įskaitant:

  • Elgsenos analizę: anomalijų aptikimui ir galimų atakų prevencijai
  • Automatizuotą grėsmių mažinimą: incidentų nustatymą ir reagavimą realiuoju laiku
  • Apsaugą periferijoje (edge security): duomenų apdorojimo taškų apsaugą naudojant DI algoritmus

Integruojant SPB su AI, tinklai įgauna papildomą apsaugą dėl efektyvios duomenų srautų izoliacijos ir supaprastintos segmentacijos, kuri padidina sistemų atsparumą atakoms.

4. AI optimizuoja tinklų našumą

AI valdoma optimizacija gerina tinklo našumą, naudodama prognozuojamą ir realaus laiko analizę. Pagrindiniai privalumai:

  • Dinaminis duomenų srautų valdymas: spūsčių prognozavimas ir prevencija dar prieš joms atsirandant
  • Energijos efektyvumas: išmanus išteklių paskirstymas, mažinant energijos suvartojimą
  • Mastelio architektūra: SPB palaiko plug-and-play tinklų plėtrą, užtikrindamas lankstumą ir paprastumą dideliuose tinkluose

Šios inovacijos atitinka pasaulinius tvarumo tikslus, kartu išlaikydamos aukštą tinklo veikimo patikimumą.

5. Galimybės, kurias suteikia AI kartu su tinklo skaitmeniniais dvyniais

Tinklų skaitmeniniai dvyniai - virtualūs fizinių tinklų modeliai – tampa itin svarbūs strateginiam planavimui ir našumo gerinimui. Šiandien jie užtikrina:

  • Scenarijų testavimą: tinklo pokyčių vertinimą saugioje aplinkoje
  • Prognozuojamą priežiūrą: galimybę numatyti įrangos gedimus dar prieš jiems įvykstant
  • SPB pagrįstą planavimą: supaprastintą modeliavimą ir simuliaciją SPB pagrindu veikiančiuose tinkluose

Skaitmeniniai dvyniai kartu su SPB leidžia saugiai eksperimentuoti ir priimti duomenimis pagrįstus sprendimus, skatinant inovacijas ir veiklos tobulumą.

6. AI bendradarbiauja su 5G

5G integracija su dirbtiniu intelektu (AI) suteikia neprilygstamą ryšio ir inovacijų potencialą. Ši sinergija palaiko:

  • Mažo vėlinimo programas: pavyzdžiui, autonominius automobilius ir nuotolines chirurgines operacija
  • IoT mastelį: milijardų prijungtų įrenginių valdymą
  • SPB pagerintą tinklo skaidymą (slicing): determinuotą maršrutizavimą efektyviam išteklių paskirstymui

Ši sąveika pagerina AI valdomų 5G tinklų mastelį ir patikimumą.

7. AI tobulina bendradarbiavimo tinklus

Bendradarbiavimo platformos tampa vis protingesnės dėl dirbtinio intelekto, kuris skatina produktyvesnį ir novatoriškesnį bendravimą Naujausi patobulinimai:

  • Pralaidumo optimizavimas: nepertraukiamam ryšiui bendradarbiaujant
  • Turinį atpažįstantis tinklo valdymas: dinaminis išteklių paskirstymas prioritetinėms užduotims
  • SPB architektūra: paprasta, saugi ir be kilpų sukurta topologija tarptautinėms virtualioms darbo aplinkoms

Kartu DI ir SPB skatina pasaulinį bendradarbiavimą, užtikrindami pritaikomus ir saugius tinklus šiuolaikinei darbo aplinkai.

Pabaigai

AI valdomos tinklų technologijos keičia efektyvumo, saugumo ir tvarumo standartus. Šiame straipsnyje aptartos tendencijos - nuo tinklų autonomijos iki AI valdomų 5G ir skaitmeninių dvynių - pabrėžia AI svarbą šiuolaikinėje tinklų infrastruktūroje. Integravus tokias technologijas kaip SPB (Shortest Path Bridging), tinklai tampa ne tik paprastesni, bet ir pasižymi išskirtiniu mastelio didinimu bei našumu.

Pereiti prie AI ir SPB pagrįstų tinklų - tai ne tik technologinis žingsnis į priekį, bet ir strateginė būtinybė norint išlikti konkurencingiems nuolat besikeičiančioje skaitmeninėje aplinkoje. Ateitis yra išmani, autonominė ir tvari - o organizacijos, kurios ją priims, taps rytojaus tarpusavyje sujungto pasaulio lyderėmis.

📘 Straipsnis parengtas pagal Alcatel-Lucent Enterprise originalą.

💡 Adventus Solutions naudoja Alcatel-Lucent Enterprise dirbtinio intelekto ir saugumo technologijas, kad padėtų padaryti jūsų tinklus išmanesnius, saugesnius ir tvaresnius. Pasitikėkite Adventus Solutions ir Alcatel-Lucent Enterprise - kartu kuriame naujos kartos saugius ir autonominius tinklus.

Susiję straipsniai

image

Dirbtinis intelektas veiksme

Kaip dirbtinis intelektas (DI) paveiks darbo aplinkos ateitį? Sužinokite, kaip DI optimizuoja duomenų valdymą, stiprina saugumą ir keičia vartotojų patirtį, padarydamas procesus paprastesnius ir efektyvesnius.

Skaityti daugiau
image

The State of Customer Experience: ką turi žinoti kiekvienas kontaktų centro vadovas

Daugiau nei pusė vartotojų pasitraukia po dviejų blogų patirčių. Sužinokite naujausias CX tendencijas iš "The State of CX Report 2025" ir atraskite, kaip dirbtinis intelektas ir sklandi daugiakanalė (omnichannel) patirtis gali padėti jūsų organizacijai išlaikyti klientus.

Skaityti daugiau
image

10 tinklo saugumo patarimų: kaip apsaugoti savo įmonės IT infrastruktūrą

Sužinokite 10 praktinių patarimų, kaip sustiprinti tinklo saugumą ir apsaugoti savo įmonės IT infrastruktūrą. Nuo slaptažodžių stiprinimo iki incidentų valdymo plano – žingsnis po žingsnio saugesnio tinklo link.

Skaityti daugiau
image

6 klientų ir darbuotojų patirties orkestravimo raidos lygiai

Sužinokite, kaip dirbtinis intelektas veikia klientų ir darbuotojų patirties derinimą. Straipsnyje nagrinėjami 6 tobulinimo lygiai – nuo ​​rankinių procesų iki universalaus automatizavimo – kurie padeda organizacijoms optimizuoti sistemas, procesus ir strategijas, kad jos galėtų augti ateityje.

Skaityti daugiau
image

Laidinių ir belaidžių tinklų ateitis: hibridinių tinklų kūrimas šiuolaikinėse įmonėse

Sužinokite, kaip diegti LAN ir WLAN su Wi-Fi 6/7, AI automatizacija ir Zero Trust saugumu. Įžvalgos iš Adventus Solutions 2025 m. gegužės vebinaro.

Skaityti daugiau
image

Svarbiausios įžvalgos iš renginio „Klientų patirtis – ką reikia žinoti 2025 m.!“

Technologijos ir dirbtinis intelektas keičia klientų aptarnavimą - jis tampa greitesnis, labiau suasmenintas ir efektyvesnis. Sužinokite naujausias kontaktų centro tendencijas ir ERGO patirtį su Genesys Cloud iš „Customer Experience 2025“ renginio Baltijos šalyse.

Skaityti daugiau
image

Klientų kelionės valdymas kontaktų centruose: strateginis vadovas

Sužinokite, kaip kontaktų centrai gali sukurti klientų kelionės valdymo planą, sudaryti patirčių žemėlapį, išvengti klaidų ir pagerinti klientų patirtį pasitelkiant duomenis, dirbtinį intelektą ir daugiakanalę strategiją.

Skaityti daugiau